neděle 18. prosince 2011

Café Central


Předchozí víkend mne ve Vídni navštívil přítel a tento víkend A. Byla jsem velmi ráda, protože jsme naši Vídeňskou tradici nemohly porušit a také spolu tradičně zažily i první sníh. A mi dala za pravdu, že to ve Vídni vypadá jako výrok Georgiany Cavendish vévodkyně z Devonshire: " Odjely jsme do Bath, abychom si odpočinuli od Londýna, ale celý Londýn je teď v Bath."

Také jsem jí slíbila, že s degustací pravého Sacheru počkám na ní. Slib jsem dodržela a spolu s A tedy vyrazila na náš opravdový Vídeňský Sacher. Původně jsme chtěly navštívit kavárnu v hotelu Sacher, ale dav, tvořící frontu, končící daleko v ulici nás odradil a my tak zamířily do Café Central.


Něco málo z historie. Kavárna, která byla otevřena v roce 1860, se stala oblíbeným místem schůzek vídeňské intelektuální elity, včetně Huga von Hofmannsthal, Antona Kuha a Adolfa Loose. Až do roku 1938 byla kavárna také známá jako „škola šachu”, protože ji pravidelně navštěvovala řada šachistů. Jedním z nich byl i ruský revolucionář Lev Trockij. Kavárna prošla celkovou rekonstrukcí v roce 1986.





Abych nezapomněla, ze zdi na vás shlíží císařovna Sisi. Vzhledem k její historii mi přišlo poněkud vulgární jíst Sacher před její podobiznou.

xx B



1 komentář: